середа, 27 листопада 2013 р.

Професіограма вчителя

Якості особистості вчителя
Суспільної спрямованості:
— науковий світогляд, потреби передової людини;
— громадянська зрілість і активність, обізнаність із подіями світового і місцевого життя;
— загальнолюдські моральні риси та якості;
— прагнення до висот своєї професії;
— загальна ерудиція, начитаність. Професійно-педагогічної спрямованості:
— компетентність;
— захопленість професією;
— висока професійна працездатність;
— любов до дітей, гуманне ставлення до них;
— уміння вести психолого-педагогічні спостереження, вивчати учнів та дитячі колективи;
— вимогливість до себе й до учнів, наполегливість, цілеспрямованість;
— справедливість;
— тактовність;
— витримка, терплячість, самовладання;
— педагогічний такт, чуйність, щирість;
— самокритичність, скромність, самооцінка;
— винахідливість, твердість і послідовність у словах і діях;
— педагогічна уява, оптимізм;
— комунікативність, виразна мова;
— зібраність, акуратність і зовнішня охайність.
Вимоги до психолого-педагогічної підготовки
Знання
— основ методології; ;
— психолого-педагогічні;
— анатомо-фізіолого-гігієнічні;
— теорії і методики виховання;
— змісту навчального предмета й методики його викладання;
— індивідуально-психологічних особливостей особи на різних вікових етапах;
— методики індивідуальної роботи та роботи з дитячими і молодіжними колективами;
— змісту і методів роботи з батьками та громадськістю;
— політики, історії, краєзнавства, літератури та мистецтва, моралі, етики, естетики, релігії, права, техніки і культури.
Уміння і навички
Конструктивні:
— планувати навчальну й виховну роботу;
— відбирати, аналізувати й синтезувати навчальний програмовий матеріал, здійснювати дидактичну переробку складного матеріалу;
— творчо й обґрунтовано будувати організаційно-педагогічну і логіко-педагогічну структуру уроку;
— планувати систему перспективних ліній у розвитку окремої особистості та колективу;
— здійснювати індивідуальну програму навчання та виховання учня.
Організаторські:
— виявляти й організовувати актив класу, керувати ним у різних умовах;
— організовувати різні види колективної та індивідуальної діяльності учнів, розвивати їхню активність;
— здійснювати контроль і допомогу в розумовому розвитку учнів;
— здійснювати контроль і допомогу у виконанні доручень учнями;
— здійснювати педагогічне керівництво учнівськими організаціями;
— організовувати роботу з батьками та громадськістю. Комунікативні:
— встановлювати педагогічно доцільні відносини з учнями, батьками, учителями;
— регулювати внутрішньо-колективні та міжколективні відносини;
— знаходити потрібні форми спілкування з учнями й батьками;
— передбачати результат педагогічної дії на відносини з учнями.
Дослідницькі:
— вивчати індивідуальні особливості учнів та колективу;
— критично оцінювати свій досвід, результати своєї . діяльності;
— усвідомлено вдосконалювати педагогічну майстерність, самоосвіту та самовиховання;
— використовувати в роботі психолого-педагогічні дослідження, передовий педагогічний досвід;
— прогнозувати використовувані засоби і методи роботи. Прикладні:
— творчі: малювати, співати, танцювати, грати на музичному інструменті, виразно читати;
— масово-витівничі;
— спортивно-туристські;
— володіти технічними засобами навчання.
Педагогічна техніка — це вміння організовувати себе,
посилювати внутрішнє збудження і гальмування та зацікавлювати, навіювати, надихати і стримувати учнів; володіти культурою і технікою мовлення, міміки, жестів; вираз обличчя, голос, інтонація.

Немає коментарів:

Дописати коментар