Термін проведення експерименту:
Перший етап (2003-2004
роки) передбачає розроблення навчально-методичних матеріалів, змісту
освіти, форм організації навчального процесу тощо, їх апробація в
експериментальних групах визначених напрямів підготовки та
спеціальностей.
Другий етап (2005-2008
роки) передбачає внесення коректив до експериментальних матеріалів та їх
апробацію на більшому масиві учасників експерименту.
Тема експерименту - кредитно-модульна система організації навчального процесу у вищих навчальних закладах України.
Актуальність експерименту - створення
передумов для входження освіти України до єдиного європейського та
світового освітнього і науковою простору шляхом впровадження в систему
вищої освіти України основних ідей, сформульованих Болонською
декларацією 1999 року та іншими документами Болонського процесу:
- побудова Європейської зони вищої освіти як передумови розвитку мобільності громадян з можливістю їх працевлаштування;
- формування та зміцнення інтелектуального, культурного, соціального та
науково-технічного потенціалу України як складової Європи;
-
посилення міжнародної конкурентоспроможності як національної, так і
Європейської систем вищої освіти, підвищення їх престижності у світі;
- конкуренція з іншими системами вищої освіти за студентів, вплив та престиж;
- посилення визначальної ролі вищих навчальних закладів у розвитку
національних та європейських культурних цінностей (вищі навчальні
заклади як носії національної та європейської свідомості).
Об'єкт експерименту — система вищої освіти України.
Предмет експерименту - кредитно-модульна
система організації навчального процесу (далі - КМСОНП) у вищих
навчальних закладах ІІІ - ІV рівнів акредитації.
Мета експерименту -
розробити та експериментально перевірити технологію застосування
елементів Європейської кредитно-трансферної та акумулюючої системи (далі
- ЕСТS) в системі вищої освіти України і створення сучасної системи
управління якістю освітньої діяльності суб'єктів навчального процесу.
Суть робочої гіпотези у
тому, що чинна в Україні система вищої освіти забезпечує якісну
підготовку студентів, їхню конкурентоспроможність на національному і
міжнародному ринках праці, але потребує адаптації до вимог, передбачених
ЕСТS.
Для досягнення мети експерименту та перевірки робочої гіпотези ставляться такі завдання:
На рівні Міністерства освіти і науки України
1.Завершити розроблення та введення в дію державного стандарту вищої
освіти, галузевих стандартів вищої освіти за напрямами, включеними до
експерименту.
2. Забезпечити фінансування педагогічного експерименту.
3. Створити координаційну раду при Міністерстві освіти і науки України
для забезпечення проведення експерименту та впровадження його
результатів.
4. Визначити перелік напрямів підготовки та вищих навчальних закладів - учасників експерименту.
5. Довести до вищих навчальних закладів – учасників експерименту
матеріали щодо організації навчального процесу в європейських
університетах за системою ЕСТS та нормативно-методичні матеріали, що
регламентують організацію і технологію проведення експерименту.
На рівні вищого навчального закладу
1. Вжити заходів щодо проведення експерименту.
2. Створити робочу групу для організаційного та методичного супроводження експерименту.
3. Ознайомити науково-педагогічних працівників зі змістом та умовами проведення експерименту.
4. Підготувати план заходів щодо проведення експерименту, який включає
адаптацію освітньо-професійних програм підготовки за відповідними
напрямами до академічно-орієнтованих програм європейських університетів,
розробку нормативних та методичних матеріалів з дисциплін навчальних
планів на основі залікових кредитів України та ЕСТS тощо.
Очікувані результати:
- підвищення якості вищої освіти, конкурентоспроможності випускників та престижу національної вищої освіти;
- введення в дію системи стандартів вищої освіти з урахуванням специфіки кредитно-модульної системи;
- створення системи оцінювання якості освіти студентів, найбільш адаптованої до вимог Болонської декларації;
- нормативно-методичне забезпечення академічної мобільності студентів у
вітчизняному та європейському освітянському просторі й створення
передумов для взаємного визнання дипломів державного зразка про вищу
освіту на принципах, передбачених ЕСТS;
- відпрацювання робочого варіанту КМСОНП та необхідної науково-методичної документації з експериментальних напрямів.
Немає коментарів:
Дописати коментар