Програма проведення педагогічного експерименту щодо запровадження кредитно-модульної системи

Термін проведення експерименту:
Перший етап (2003-2004 роки) передбачає розроблення навчально-методичних матеріалів, змісту освіти, форм організації навчального процесу тощо, їх апробація в експериментальних групах визначених напрямів підготовки та спеціальностей.
Другий етап (2005-2008 роки) передбачає внесення коректив до експериментальних матеріалів та їх апробацію на більшому масиві учасників експерименту.
Тема експерименту - кредитно-модульна система організації навчального процесу у вищих навчальних закладах України.
Актуальність експерименту - створення передумов для входження освіти України до єдиного європейського та світового освітнього і науковою простору шляхом впровадження в систему вищої освіти України основних ідей, сформульованих Болонською декларацією 1999 року та іншими документами Болонського процесу:
- побудова Європейської зони вищої освіти як передумови розвитку мобільності громадян з можливістю їх працевлаштування;
- формування та зміцнення інтелектуального, культурного, соціального та науково-технічного потенціалу України як складової Європи;
- посилення міжнародної конкурентоспроможності як національної, так і Європейської систем вищої освіти, підвищення їх престижності у світі;
- конкуренція з іншими системами вищої освіти за студентів, вплив та престиж;
- посилення визначальної ролі вищих навчальних закладів у розвитку національних та європейських культурних цінностей (вищі навчальні заклади як носії національної та європейської свідомості).
Об'єкт експериментусистема вищої освіти України.
Предмет експерименту - кредитно-модульна система організації навчального процесу (далі - КМСОНП) у вищих навчальних закладах ІІІ - ІV рівнів акредитації.
Мета експерименту - розробити та експериментально перевірити технологію застосування елементів Європейської кредитно-трансферної та акумулюючої системи (далі - ЕСТS) в системі вищої освіти України і створення сучасної системи управління якістю освітньої діяльності суб'єктів навчального процесу.
Суть робочої гіпотези у тому, що чинна в Україні система вищої освіти забезпечує якісну підготовку студентів, їхню конкурентоспроможність на національному і міжнародному ринках праці, але потребує адаптації до вимог, передбачених ЕСТS.
Для досягнення мети експерименту та перевірки робочої гіпотези ставляться такі завдання:
На рівні Міністерства освіти і науки України
1.Завершити розроблення та введення в дію державного стандарту вищої освіти, галузевих стандартів вищої освіти за напрямами, включеними до експерименту.
2. Забезпечити фінансування педагогічного експерименту.
3. Створити координаційну раду при Міністерстві освіти і науки України для забезпечення проведення експерименту та впро­вадження його результатів.
4. Визначити перелік напрямів підготовки та вищих навчальних закладів - учасників експерименту.
5. Довести до вищих навчальних закладів – учасників експерименту матеріали щодо організації навчального процесу в європейських університетах за системою ЕСТS та нормативно-методичні матеріали, що регламентують організацію і технологію проведення експерименту.
На рівні вищого навчального закладу
1. Вжити заходів щодо проведення експерименту.
2. Створити робочу групу для організаційного та методичного супроводження експерименту.
3. Ознайомити науково-педагогічних працівників зі змістом та умовами проведення експерименту.
4. Підготувати план заходів щодо проведення експерименту, який включає адаптацію освітньо-професійних програм підготовки за відповідними напрямами до академічно-орієнтованих програм європейських університетів, розробку нормативних та методичних матеріалів з дисциплін навчальних планів на основі залікових кредитів України та ЕСТS тощо.
Очікувані результати:
- підвищення якості вищої освіти, конкурентоспроможності випускників та престижу національної вищої освіти;
- введення в дію системи стандартів вищої освіти з ураху­ванням специфіки кредитно-модульної системи;
- створення системи оцінювання якості освіти студентів, найбільш адаптованої до вимог Болонської декларації;
- нормативно-методичне забезпечення академічної мобіль­ності студентів у вітчизняному та європейському освітянському просторі й створення передумов для взаємного визнання дипломів державного зразка про вищу освіту на принципах, передбачених ЕСТS;
- відпрацювання робочого варіанту КМСОНП та необхідної науково-методичної документації з експериментальних напрямів.

Немає коментарів:

Дописати коментар